Disertační práce se zabývá transferem uměleckého díla do animované podoby.
Teoretická část nahlíží na problematiku uměleckého díla z pohledu definice,
kulturních institucí a koncového recipienta. Taktéž popisuje historický vývoj muzea
umění a upozorňuje na některé problémy a výzvy, kterým musí kulturní instituce
čelit v digitálním věku. Pozornost je dále věnována tématu nových médií, jejich
kategorizaci a otázce kulturního transferu. Praktická část práce představuje nový
soubor multimediálních výstupů od jiných autorů, které navzájem pojí jediné téma
– převedení slavného obrazu do animované podoby. Závěry vzešlé z multimediální
rešerše jsou uplatněny v projektové části práce, která prezentuje trojici vlastních
projektů autora. Patří mezi ně dlouho připravovaný film Anima Artis, který
mapuje dějiny umění od paleolitu po současnost. Na koncepci filmu navazuje
dvojice realizovaných videomappingových projekcí, v nichž se mísí použití
rozpohybovaných slavných obrazů s interpretací genia loci zvolené lokality.
ISBN: | 978-80-7454-720-1 |
EAN: | 9788074547201 |
Počet stran |
42 stran |
Datum vydání |
29. 12. 2017 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Michal Kupilík |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/41610/kupil%C3%ADk_2017_teze.pdf?sequence=5&isAllowed=y |