![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Představme si, že vlevo visí Mona Lisa a vpravo její dokonalý padělek. Tak dokonalý, že ani při pečlivé prohlídce obou obrazů nepostřehneme žádnou odlišnost, a kdyby je někdo v nestřeženém okamžiku zaměnil, nepřišli bychom na to. Může mezi nimi být nějaký estetický rozdíl?
Existence uměleckého falza se z hlediska historie i současnosti umění může jevit jako okrajový problém, studie Umění a falzum Tomáše Kulky však odkrývá nové překvapivé souvislosti. Promýšlením významných pokusů o zodpovězení výše uvedené otázky autor volně navazuje na svou předcházející práci, v níž se zabýval vztahem umění a kýče (Umění a kýč, 1994, 2000). Obdobně jako tehdy i zde směřuje do centra zásadních problémů spojených s estetickým prožitkem a hodnocením uměleckého díla.
Existence uměleckého falza se z hlediska historie i současnosti umění může jevit jako okrajový problém, studie Umění a falzum Tomáše Kulky však odkrývá nové překvapivé souvislosti. Promýšlením významných pokusů o zodpovězení výše uvedené otázky autor volně navazuje na svou předcházející práci, v níž se zabýval vztahem umění a kýče (Umění a kýč, 1994, 2000). Obdobně jako tehdy i zde směřuje do centra zásadních problémů spojených s estetickým prožitkem a hodnocením uměleckého díla.
ISBN: | 80-200-0954-X |
---|---|
EAN: | 9788020009548 |
Počet stran | 184 stran |
Datum vydání | 7. 9. 2004 |
Jazyk | český |
Autor: | Tomáš Kulka |
Nakladatelství | Středisko společných činností AV ČR, v.v.i. - nakl. Academia |
![](/front-module/image/logo.png)