Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Zralé generace a hmotné produkty : Spotřebitelské preference

Spotřebitelské chování má mnoho různých dimenzí, součástí a zákoutí, které ovlivňují jeho výslednou podobu. Jde jednak přímo o nákupní chování, které samo o sobě je procesem, který začíná fází zjišťování informací o určitém produktu, zvažování jeho benefitů, explicitních i implicitních nákladů a různých alternativ, a končí reálným nákupem. Spotřebitelské chování jako celek pak souvisí i s tím, jak probíhá spotřeba produktu, bez ohledu na to, zda spotřebitel byl i nakupujícím. Všechny tyto fáze procesu jistě mohou být a také jsou předmětem jak akademického, tak i ryze praktického, obchodně orientovaného výzkumu. V této monografii se na problém díváme ještě poněkud šířeji. To, jak člověk nakupuje nebo spotřebovává určité produkty či skupiny produktů, může být vnitřně (tzn. mezi různými produkty samotnými) provázáno velmi hustou sítí vztahů. Kromě toho ale nákupní a spotřebitelské chování jistě souvisí (a tato souvislost jistě může být jak příčinně-důsledkové povahy, tak může být i čistě korelační) také s dalšími oblastmi lidských zájmů, názorů či preferencí, které se mohou také dotýkat nějakých „produktů“ (např. v rovině politické), ale mohou být také čistě otázkou osobnostního či „morálního“ nastavení člověka. Právě tyto souvislosti se snaží zde předkládaná monografie mapovat. Její závěry jsou založeny na dlouhodobém kvantitativním výzkumu, který sleduje postoje lidí k celkem devatenácti okruhům nejrůznějších „entit“, které mohou mít povahu produktovou, ale i čistě hodnotovou. Cílem je pak především ukázat vztahy mezi těmito oblastmi (vzhledem k povaze výzkumu, který je realizován formou dotazování, jde pak o vztahy ponejvíce korelační povahy). Takto vymezený objekt zkoumání pak již není chápán jen jako „spotřebitelské chování“, ale jako „spotřebitelské preference“, což je širší pojem, který by se samozřejmě ve skutečnosti mohl týkat i jiných věcí mimo zde mapované okruhy entit. Tato monografie je zaměřena na jeden ze zmíněných devatenácti okruhů, jímž jsou preference v oblasti hmotných produktů, které jsou zde specificky zkoumány ve skupině osob ve věku nad 50 let (včetně). Jsou zde samozřejmě prezentovány výsledky všech sledovaných okruhů (kapitola 3), oblast hmotných produktů je nicméně analyzována do větších podrobností (kapitoly 4, kde jsou analyzovány rozdíly v preferencích u různých demografických a geografických skupin, a 5, kde je představena behaviorálně orientovaná spotřebitelská typologie), je však zkoumán i vztah k okruhům ostatním (což se děje zejména v Příloze I.).
ISBN:978-80-7678-215-0
EAN:9788076782150
Počet stran 845 stran
Datum vydání 15. 12. 2023
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba e-kniha - pdf
Autor: Radim Bačuvčík
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/52486
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace