Monografie je věnována možnostem využití znakového jazyka ve vzdělávání žáků s postižením sluchu, a to v konkrétní oblasti – v přírodovědných předmětech. Kniha je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je zpracován vhled do znakového jazyka, lexikografie znakového jazyka a představeny jsou možnosti jeho záznamu. V neposlední řadě je popsáno využití vizuálních médií v edukačním procesu žáků s postižením sluchu, s ohledem na jejich specifické potřeby a požadavky na výuku. V empirické části práce je prezentováno výzkumné šetření, jehož cílem bylo vytvořit zoologický lexikon online (neboli dvojjazyčný terminologický slovník českého znakového jazyka a českého jazyka pro oblast zoologického názvosloví), zjistit postoj žáků se sluchovým postižením a pedagogů ve vztahu k jeho využití a zhodnotit jeho přínos jako doplňkové výukové pomůcky ve vyučování. Pro dosažení stanovených cílů bylo využito kvalitativního výzkumu, s využitím polostrukturovaného interview s žáky s postižením sluchu a s jejich pedagogy.
ISBN: | 978-80-210-9561-8 |
EAN: | 9788021095618 |
Počet stran |
101 stran |
Datum vydání |
2019 |
Pořadí vydání |
1. |
Jazyk |
český |
Autor: |
Martin Kulda |
Autor: |
Lenka Doležalová |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.press.muni.cz/ |