Monografie se zabývá medialitou díla Karla Teigeho a Vítězslava Nezvala, dvou vůdčích postav českého poetismu, z pohledu filozofie médií. V duchu uvažování Marshalla McLuhana, o které se Martin Charvát opírá, nejsou pro něj média neutrální prostředník, nýbrž způsob vidění a pociťování, který determinuje lidskou zkušenost. Zkoumá, jakým způsobem dochází ve vybraných textech Teigeho i Nezvala k – jakkoliv implicitní – tematizaci vztahu světa, techniky, médií a společnosti, resp. lidského bytí ve světě. Vychází při tom z předpokladu, že u těchto dvou autorů lze rozklíčovat specifickou „mediální ontologii“, která do značné míry určuje jejich nazírání na svět a tvoří tak fundamentální rovinu jejich myšlení. Kniha je určena akademickým odborníkům na filozofii médií, ale také dalším zájemcům o české moderní umění, osobnosti českého poetismu a avantgardního umění.
ISBN: | 978-80-7331-534-4 |
EAN: | 9788073315344 |
Doporučená cena: | 249 Kč |
Počet stran |
160 stran |
Rozměr |
112x180 mm |
Datum vydání |
13. 10. 2020 |
Pořadí vydání |
1. |
Vazba |
kniha, šitá vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Martin Charvát |
Nakladatelství |
Akademie múzických umění v Praze |
Tématická skupina |
9 - Umění |