Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Význam začlenění obchodních modelů udržitelnosti do řízení malých a středních firem v Ghaně

V posledních třech desetiletích vzrostly obavy o udržitelnost Země a jejích zdrojů. Nedojde-li k zavedení drastických změn, organizace i jednotlivci nadále varují před rizikem pro život. Z tohoto důvodu jsou také malé a střední podniky vybízeny, aby do svých obchodních praktik začlenily udržitelnost, proto udržitelné podnikání. Pro mnohé je toto očekávání pochopitelné, protože stávající důkazy naznačují, že kolektivní účinek činností malých a středních podniků má na Zemi podobné škodlivé účinky jako velké podniky. Existuje spousta strategií pro zavádění udržitelného podnikání. Nicméně, řada výzkumných pracovníků navrhuje obchodní modely udržitelnosti (OMU) jako nejúčinnější prostředek, pomocí kterého mohou obchodní organizace dosáhnout udržitelnosti nebo zlepšit svou výkonnost v této oblasti. Záměrem tohoto konceptu je, aby firmy do všech svých procesů plně zahrnovaly hlediska a příslušná opatření udržitelnosti. Tím, že je firma zahrne od fáze vývoje produktu až do okamžiku, kdy se tento produkt dostane ke konečnému uživateli, firma přijímá udržitelnost jako součást svých dlouhodobých cílů. Tento přístup je zcela odlišný od současné situace, kdy se většina firem snaží dosáhnout udržitelnosti investováním do vybraných aktivit nebo projektů. Tato disertační práce zkoumala pomocí kvantitativních metod možné důsledky zavedení OMU v malých a středních podnicích v Ghaně. Hlavním cílem bylo zjistit, jak manažeři a vlastníci firem vnímají přímé a nepřímé dopady implementace OMU. Práce má čtyři výzkumné otázky (a cíle) a 12 hypotéz. Pomocí dotazníku byla data pečlivě shromážděna a poté důkladně analyzována statistickými technikami na deskriptivní testy, testy spolehlivosti a validity, testování hypotéz (přímé a nepřímé vztahy) a síly a účinky vztahů. Vše bylo zpracováno pomocí dvou softwarů, Microsoft Excel a SmartPls 3. Bylo zjištěno, že respondenti vnímali silný přímý vztah mezi nezávisle proměnnými a závisle proměnnou. Podobně bylo vnímáno, že připravenost trhu (moderátorská proměnná) měla vliv na přímý vztah, i když slabý a nevýznamný. Mediátorská proměnná však neměla na vztah žádný vliv. Z těchto zjištění se rozvinula rozsáhlá diskuse zahrnující i současnou literaturu. Výsledkem bylo propojení a začlenění této práce mezi související díla. Z diskuzí navíc vyplynuly i některé teoretické a praktické důsledky. Závěrem byly poskytnuty návrhy pro budoucí studie týkající se proměnných.
ISBN:978-80-7678-225-9
EAN:9788076782259
Počet stran 47 stran
Datum vydání 08. 02. 2024
Pořadí vydání První
Jazyk anglický
Vazba e-kniha - pdf
Autor: Adwoa Yeboaa Owusu Yeboah
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 1 - Ekonomika
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/54622
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace