Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

The role of institutional, educational and family context for engagement in entrepreneurship: evidence from Albania, Kosovo and North Macedonia

Přestože vědci studovali vliv individuálního postoje, subjektivních norem a vědomě řízeného chování na podnikatelský záměr, je třeba objasnit, jakou roli mají další související faktory pro zapojení do podnikatelských aktivit. Pro zaplnění této mezery a zaměření se na tento nedostatek, tato práce si klade za cíl prozkoumat roli institucionální, vzdělávací a rodinné souvislosti ve vztahu mezi činiteli ovlivňujícími chování jednotlivce a jeho zapojení do podnikání. Související faktory budou mít ve výzkumu roli potenciálních moderátorů vztahu mezi postojem, subjektivními normami, vědomě řízeným chováním a zapojením jednotlivce do zahájení podnikání. Předpokládá se, že institucionální prostředí ovlivňuje postoje směrem k zahájení podnikání. Dále se předpokládá, že vzdělání určuje vztah mezi postojem, vědomě řízeným chováním a motivací člověka k zahájení podnikání, rovněž rodinné zázemí ovlivňuje vazby mezi původci motivace jednotlivce k zahájení podnikání. Výzkum je prováděn prostřednictvím individuálního sběru dat za pomoci dotazníkového šetření ve třech zemích na Západním Balkáně: Albánii, Kosovu a Severní Makedonii. Vztahy budou prozkoumány pomocí částečné regrese Partial Least Square v rámci modelování strukturálními rovnicemi, individuálně pro každou zemi.
ISBN:978-80-7678-119-1
EAN:9788076781191
Počet stran 42 stran
Datum vydání 22. 11. 2022
Pořadí vydání První
Jazyk anglický
Vazba e-kniha - ostatní
Autor: Edmond Çera
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/52375
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace