Kniha se zabývá tématem, které v českém výzkumu mládeže představuje relativně opomíjenou oblast: mainstreamovou mládeží a spotřebou. Zjišťuje, do jaké míry koncept „mainstreamové mládeže“ poskytuje přínosný vhled pro pochopení vztahu mladých lidí ke společenské změně a jak by tento koncept obohatil budoucí výzkum mládeže v České republice. Zjištění založená na kvalitativní výzkumné studii zaměřené na význam spotřeby v každodenním životě „obyčejných“ mladých lidí zpochybňují ortodoxní reprezentaci pasivně konformního mainstreamu, která v současnosti dominuje v českém výzkumu mládeže. Paradox volby a aktivní konformity zvýznamňují přítomnost reflexivity a aktivního zapojování mladých lidí do pozdně moderní spotřebitelské kultury a společenského života. Tato kniha slouží jako doplnění i kritika trendu v současném českém akademickém výzkumu, jenž se zaměřuje spíše na marginalizované, spektakulární nebo extrémní skupiny a kultury mládeže.
ISBN: | 978-80-210-6027-2 |
EAN: | 9788021060272 |
Doporučená cena: | 397 Kč |
Počet stran |
216 stran |
Rozměr |
148x210 mm |
Pořadí vydání |
1. |
Datum vydání |
2012 |
Jazyk |
anglický |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
Michaela Hráčková Pyšňáková |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |