Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Pohled zevnitř na učitelské sbory mateřských a základních škol

Publikace se zabývá problematikou sociálního klimatu, která je zkoumána v učitelských kolektivech českých mateřských a základních škol. Analyzuje tak problematiku klimatu učitelských sborů na třech stupních škol, které dnes představují povinné stupně vzdělávání. Klíčový význam učitelského sboru je kromě jeho vzdělanostního potenciálu a edukativní role dán také tím, že ve školní organizaci je (nebo může být) silným hráčem s možnými vlivy k vedení i k žákům. Mateřskou a základní školou, ve kterých je klima zkoumáno, prochází naprostá většina dětské a žákovské populace. Přichází zde do kontaktu nejen s jednotlivými učiteli, ale přímo nebo nepřímo je konfrontována i s fungováním učitelského sboru. Bez příznivých kolegiálních vztahů mezi učiteli lze jen těžko očekávat, že budou fungovat zdravé vztahy mezi žáky. Podobně se tak do dětských a žákovských kolektivů ve školách přenáší nutně i kultura dospělých, jejich způsoby vedení, řízení, kontroly, podpory nebo komunikace. Má-li být učitel žádoucím příkladem pro děti a žáky v individuálním smyslu, je sbor učitelů jako celek sociálním modelem, jak může fungovat společenství lidí. Jedna z kapitol se i proto snaží důkladně analyzovat pracovní skupinu učitelů, kterou nazýváme sborem. Uvedené skutečnosti implikují důležitost zkoumání sociálního klimatu učitelských sborů pro oblast školního vzdělávání.
ISBN:978-80-7454-961-8
EAN:9788074549618
Počet stran 168 stran
Datum vydání 30. 12. 2020
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Autor: Hana Navrátilová
Autor: Petr Urbánek
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pro potřeby UTB ve Zlíně
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace