Publikace se zabývá problematikou sociálního klimatu, která je
zkoumána v učitelských kolektivech českých mateřských a základních škol. Analyzuje
tak problematiku klimatu učitelských sborů na třech stupních škol, které
dnes představují povinné stupně vzdělávání. Klíčový význam učitelského sboru je
kromě jeho vzdělanostního potenciálu a edukativní role dán také tím, že ve školní
organizaci je (nebo může být) silným hráčem s možnými vlivy k vedení i k žákům.
Mateřskou a základní školou, ve kterých je klima zkoumáno, prochází naprostá
většina dětské a žákovské populace. Přichází zde do kontaktu nejen s jednotlivými
učiteli, ale přímo nebo nepřímo je konfrontována i s fungováním učitelského sboru.
Bez příznivých kolegiálních vztahů mezi učiteli lze jen těžko očekávat, že budou
fungovat zdravé vztahy mezi žáky. Podobně se tak do dětských a žákovských kolektivů
ve školách přenáší nutně i kultura dospělých, jejich způsoby vedení, řízení,
kontroly, podpory nebo komunikace. Má-li být učitel žádoucím příkladem pro děti
a žáky v individuálním smyslu, je sbor učitelů jako celek sociálním modelem, jak
může fungovat společenství lidí. Jedna z kapitol se i proto snaží důkladně analyzovat
pracovní skupinu učitelů, kterou nazýváme sborem. Uvedené skutečnosti
implikují důležitost zkoumání sociálního klimatu učitelských sborů pro oblast
školního vzdělávání.
ISBN: | 978-80-7454-961-8 |
EAN: | 9788074549618 |
Počet stran |
168 stran |
Datum vydání |
30. 12. 2020 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
Hana Navrátilová |
Autor: |
Petr Urbánek |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pro potřeby UTB ve Zlíně |