Kniha se věnuje úloze masových médií v procesech národní integrace a konstrukce národní identity. V první části práce se autor soustředí na prezentaci vybraných mechanismů národně integračníhi působení masových médií, z nichž některé dále empiricky zkoumá v rámci případové studie českého televizního zpravodajství. Druhá část knihy se zaměřuje především na analýzu diskurzu mediálního imperialismu jako specifického typu přístupu k otázce globalizace. S pomocí řady teoretických prací i empirických údajů z různých částí světa se autor pokouší odhalit neadekvátnost tohoto paradigmatu, přehlížejícího dynamiku globálního mediálního trhu v posledních desetiletích, ale také očividnou „rezistenci“ publika vůči importovanýcm produktům a tendenci preferovat spíše lokální/národní mediální obsahy.
ISBN: | 978-80-210-4376-3 |
EAN: | 9788021043763 |
Doporučená cena: | 220 Kč |
Počet stran |
200 stran |
Rozměr |
148x210 mm |
Pořadí vydání |
1. |
Datum vydání |
1. 10. 2007 |
Vazba |
kniha, brožovaná vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Václav Štětka |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |