Disertační práce se zabývá nákupním chováním generace Y na českém trhu
s vínem. Tato problematika je v současné době velmi aktuálním tématem.
Hlavním cílem disertační práce bylo vytvořit model chování spotřebitele
generace Y na trhu s vínem, a to na základě identifikace klíčových faktorů
ovlivňujících nákupní rozhodovací proces této cílové skupiny na trhu s vínem.
V návaznosti na hlavní cíl práce bylo definováno pět dílčích cílů, jejichž účelem
bylo analyzovat nákupní rozhodovací proces generace Y na trhu s vínem,
identifikovat klíčové faktory, které mají rozhodující vliv na generaci Y při
výběru vína, vytvořit klíčové segmenty spotřebitelů generace Y na základě
faktorů ovlivňujících jejich nákupní rozhodovací proces na trhu s vínem,
identifikovat odlišnosti mezi faktory působícími na vědomé a nevědomé
vnímání při nákupním rozhodování generace Y na trhu s vínem a nakonec
identifikovat nástroje marketingové komunikace, které mají rozhodující vliv na
generaci Y při výběru vína.
K zajištění cílů práce byla využita analýza informačních zdrojů, kvantitativní
výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření a eye-trackingového
testování a konzultace s odborníky z praxe. V rámci literární rešerše byly
charakterizovány jednotlivé pojmy vztahující se k dané problematice
a sumarizovány faktory ovlivňující spotřebitele generace Y při nákupu vína.
Kvantitativní výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření,
které poskytlo informace v souvislosti s vědomým vnímáním, a eyetrackingového měření, jež přineslo poznatky o nevědomém vnímání
marketingových aspektů. Stěžejním výstupem výzkumu byla identifikace
faktorů ovlivňujících spotřebitele generace Y při výběru vína. Za nejdůležitější
faktory lze považovat zkušenosti z předchozího nákupu a reference od rodiny,
přátel a známých. Dalšími důležitými faktory byly údaje na etiketě, doporučení
obsluhy vinotéky nebo sommeliera, cena a barva vína. Na základě získaných
poznatků byl vytvořen model chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem.
Hlavní přínos pro vědu spočívá v navržení uvedeného modelu chování
spotřebitele generace Y na trhu s vínem. Teoretický přínos práce lze dále shledat
ve zpracování literární rešerše a sumarizaci faktorů ovlivňujících spotřebitele
generace Y při nákupu vína. Zásadním přínosem pro vědní oblast je definování
klíčových faktorů ovlivňujících tyto mladé spotřebitele při výběru vína. V rámci
praktických přínosů lze hovořit o navržení již zmíněného modelu chování
spotřebitele generace Y na trhu s vínem. V praxi lze tento model použít
k porozumění cílovému trhu, a tedy i pochopení nákupního rozhodování
spotřebitele a efektivní komunikaci se zákazníky.
ISBN: | 978-80-7678-043-9 |
EAN: | 9788076780439 |
Počet stran |
46 stran |
Datum vydání |
08. 11. 2021 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Jana Němcová |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/50092 |