Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Klíčové faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces spotřebitelů generace Y na trhu s vínem

Disertační práce se zabývá nákupním chováním generace Y na českém trhu s vínem. Tato problematika je v současné době velmi aktuálním tématem. Hlavním cílem disertační práce bylo vytvořit model chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem, a to na základě identifikace klíčových faktorů ovlivňujících nákupní rozhodovací proces této cílové skupiny na trhu s vínem. V návaznosti na hlavní cíl práce bylo definováno pět dílčích cílů, jejichž účelem bylo analyzovat nákupní rozhodovací proces generace Y na trhu s vínem, identifikovat klíčové faktory, které mají rozhodující vliv na generaci Y při výběru vína, vytvořit klíčové segmenty spotřebitelů generace Y na základě faktorů ovlivňujících jejich nákupní rozhodovací proces na trhu s vínem, identifikovat odlišnosti mezi faktory působícími na vědomé a nevědomé vnímání při nákupním rozhodování generace Y na trhu s vínem a nakonec identifikovat nástroje marketingové komunikace, které mají rozhodující vliv na generaci Y při výběru vína. K zajištění cílů práce byla využita analýza informačních zdrojů, kvantitativní výzkum realizovaný pomocí dotazníkového šetření a eye-trackingového testování a konzultace s odborníky z praxe. V rámci literární rešerše byly charakterizovány jednotlivé pojmy vztahující se k dané problematice a sumarizovány faktory ovlivňující spotřebitele generace Y při nákupu vína. Kvantitativní výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření, které poskytlo informace v souvislosti s vědomým vnímáním, a eyetrackingového měření, jež přineslo poznatky o nevědomém vnímání marketingových aspektů. Stěžejním výstupem výzkumu byla identifikace faktorů ovlivňujících spotřebitele generace Y při výběru vína. Za nejdůležitější faktory lze považovat zkušenosti z předchozího nákupu a reference od rodiny, přátel a známých. Dalšími důležitými faktory byly údaje na etiketě, doporučení obsluhy vinotéky nebo sommeliera, cena a barva vína. Na základě získaných poznatků byl vytvořen model chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem. Hlavní přínos pro vědu spočívá v navržení uvedeného modelu chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem. Teoretický přínos práce lze dále shledat ve zpracování literární rešerše a sumarizaci faktorů ovlivňujících spotřebitele generace Y při nákupu vína. Zásadním přínosem pro vědní oblast je definování klíčových faktorů ovlivňujících tyto mladé spotřebitele při výběru vína. V rámci praktických přínosů lze hovořit o navržení již zmíněného modelu chování spotřebitele generace Y na trhu s vínem. V praxi lze tento model použít k porozumění cílovému trhu, a tedy i pochopení nákupního rozhodování spotřebitele a efektivní komunikaci se zákazníky.
ISBN:978-80-7678-043-9
EAN:9788076780439
Počet stran 46 stran
Datum vydání 08. 11. 2021
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba e-kniha - pdf
Autor: Jana Němcová
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/50092
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace