Následující text je určen především studentům fotografie, kteří uvažují
o přípravě výstavy a nemají možnost pracovat se zkušeným kurátorem
nebo se zavedenou výstavní institucí, tudíž jsou v mnohém odkázáni
sami na sebe.
Jeho smyslem je představit výstavu jako nejdůležitější médium
komunikace mezi autorem, kurátorem a divákem. Text nabízí základní
myšlenková východiska ohledně koncepce výstavy, předkládá postup
přípravy spolu s časovým plánem, přibližuje autorovi zákonitosti
adjustace a instalace děl v prostoru, ukazuje, jak prezentovat dílo
galerijním institucím, a také otevírá možnosti propagace a medializace
výstavy. Současně upozorňuje autora na různá úskalí, se kterými se
může během organizace fotografické výstavy setkat.
Předkládaný text se váže k inovovaným předmětům Autorská
výstava a Současné tendence fotografie, vyučovaným ve zlínském ateliéru
Reklamní fotografie v rámci FMK UTB. Součástí aktivit ateliéru
byly v průběhu posledních let i mnohé studentské výstavy a exkurze
na tuzemské i zahraniční fotografické přehlídky a festivaly. Na těchto
akcích byla pořizována fotografická dokumentace, ze které pochází
část snímků doplňujících text. Zbytek ilustrací je převážně součástí
archivu autorky. Poznatky, postřehy a příklady uváděné v textu vychází
z její vlastní kurátorské i divácké zkušenosti.
ISBN: | 978-80-7678-003-3 |
EAN: | 9788076780033 |
Počet stran |
96 stran |
Datum vydání |
30. 06. 2021 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - ostatní |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Vydáno elektronicky |