Nálepkování nadaných žáků souvisí s jejich označováním jako „nadaní“ a nešetrným
zacházením s touto nálepkou. Nálepka může obsahovat jak pozitivní, tak
negativní konotaci a vést k tvorbě postojů okolí na škále od popírání k preferování
nadání a nadaných. V celém tomto názorovém spektru pak může být nálepkování
vnímáno jako výrazný rizikový faktor nevhodně ovlivňující rozvoj nadaného žáka.
Spojení nálepky s nadanými žáky může ústit v jejich vyčleňování, v nevhodnou
změnu sociálního a emočního vývoje a nastavení neadekvátních podmínek pro
rozvoj nadání. Negativní důsledky nálepkování pak závažně zasahují nejenom do
životů nadaných žáků, ale i jejich rodin, vrstevníků, učitelů a širšího společenského
prostředí.
ISBN: | 978-80-7678-094-1 |
EAN: | 9788076780941 |
Počet stran |
72 stran |
Datum vydání |
12. 12. 2022 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
Eva Klimecká |
Autor: |
Iva Staňková |
Autor: |
Lenka Venterová |
Autor: |
Jana Marie Havigerová |
Autor: |
Petr Dostál |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostuné v elekteronické verzi na http://hdl.handle.net/10563/52378 |