Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Influence of Cognitive Factors on Consumers’ Price Fairness Perceptions, Behavioural Loyalty, and Purchase Intention

Spravedlivé ceny jsou standardním očekáváním ze strany spotřebitelů; zákazníci jsou obzvláště citliví na zvýšení ceny, kterou považují za nespravedlivou nebo nepřijatelnou. Jaké je vnímání spravedlivě stanovené ceny důležité rovněž pro marketéry a manažery, protože je spojeno s různými negativními a pozitivními výsledky, včetně ochoty cenu zaplatit, dále nákupními záměry, chováním při podávání stížností, chováním ovlivněným word-of-mouth, změnami chování, vztahovými postoji ke značkám a ziskovostí firmy. Marketéři a manažeři zapojení do obchodu, ve snaze zmírnit negativní důsledky, by se měli snažit porozumět faktorům, které vedou k tomu, jak je vnímána cenová nespravedlnosti. Vnímání cen jako spravedlivé podporuje nákupní záměry i loajální chování, zatímco vnímání cen jako nespravedlivé, snižuje nákupní záměry a loajální chování spotřebitelů. Pochopení příčin kognitivního myšlení, který formuje vnímání spravedlnosti, je důležité; mohlo by přispět ke zmírnění negativních důsledků vyvolaných vnímáním nespravedlnosti a posílit konkurenceschopnost společností. Tato disertační práce si kladla za cíl, zaplnit prázdnotu v existující literatuře zkoumáním jedinečného, neprobádaného, ale zásadního tématu, propojení mezi vnímáním spravedlivé ceny, behaviorální loajalitou, nákupním záměrem a kognitivní atribucí, spolu s kognitivními faktory. Hlavním cílem disertační práce je determinovat a rozšířit znalosti o vlivu kognitivních faktorů na atribuční tendence, percepce a reakce spotřebitelů. Právě proto se tato disertační práce pokouší - i) poskytnout další důkazy o vlivu kognitivních faktorů (styly myšlení a potřeba dokončení) na vnímání a reakce spotřebitelů z perspektivy atribuce; ii) rozšířit limity výzkumu spotřebitelů o stylech myšlení a potřebě dokončení; iii) lépe porozumět specifickému vlivu kognitivních faktorů na vnímání a reakce spotřebitelů; iv) dozvědět se více o povaze spotřebitelské atribuce, vnímání a procesu vytváření reakcí předpovídáním rozdílů na základě kognitivních proměnných.
ISBN:978-80-7678-160-3
EAN:9788076781603
Počet stran 45 stran
Datum vydání 24. 05. 2023
Pořadí vydání První
Jazyk anglický
Autor: Sayanti Shaw
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/52430
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace