Hudba je v dnešní době pevnou součástí našich životů. Je lehce dostupná a díky
tomu prakticky všudypřítomná. Mnozí lidé ji poslouchají cíleně, někteří dokonce
i analyticky, tedy zajímá je, jak je konkrétní hudba nebo její nahrávka vytvořena.
Na většinu z nás nicméně působí hlavně mimoděk, protože existuje nepřeberné
množství příležitostí, kdy ji můžeme slyšet – třeba i aniž bychom chtěli.
Jedním z míst, kde hudba často hraje, je i obchodní prostředí. Někdy zde hraje
„z nudy“ nebo potřeby obsluhy se něčím zabavit a odfiltrovat „nepříjemnou“
činnost, tedy proto, že přítomný prodavač se prostě cítí lépe, když mu
v provozovně hraje hudba, než když je tam ticho. Jindy je přítomnost hudby
v obchodním prostoru výsledkem sofistikovaného marketingového procesu, který
zohledňuje, jací lidé a za jakým konkrétním účelem daný obchodní prostor
navštěvují, jaká je image produktu a jak je možné ji propojit s hudbou, jak hudba
může interferovat s dalšími vlastnostmi obchodního prostoru, jako je
architektonické řešení a použité barvy nebo vůně.
To, jakým způsobem se v současné době s hudbou v obchodních prostorech
pracuje, je hlavním námětem této monografie. Jejím hlavním cílem je zaznamenat
a analyzovat jak „objektivní“ aktuální stav, tak i jeho subjektivní vnímání ze strany
skutečných či potenciálních návštěvníků obchodních prostor. Hlavní součástí této
monografie je tak analýza dat z dlouhodobého výzkumu, který spočívá
v pozorování a hodnocení situace, která v současné době v tuzemských
obchodních prostorech z hlediska využití hudby panuje.
ISBN: | 978-80-7454-954-0 |
EAN: | 9788074549540 |
Počet stran |
192 stran |
Datum vydání |
24. 11. 2020 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
Radim Bačuvčík |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pouze pro potřeby UTB ve Zlíně |