Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Design management jako významná součást firemního řízení

Habilitační práce se zabývá Design managementem jako významnou součástí firemního řízení. V rozvinutých tržních ekonomikách jsou již trhy natolik nasyceny, že již není primárním klíčem k úspěchu pouze nejnižší cena. Proto strategické řízení firem nutně musí brát v úvahu i další faktory, přičemž jedním z pěti základních faktorů dle Roy a Potter (1997) je právě design. Design dle Sedmerové (2015) patří mezi základní nástroje, které napomáhají rozvoji firem a je jedním ze základních předpokladů vyšší konkurenceschopnosti, úspěchu a zisku. Hlavním cílem práce bylo identifikovat významné aspekty design managementu v kontextu řízení firem v České republice. Výzkumem formou kvantitativního dotazníkového šetření bylo zkoumáno, jak firmy vnímají design, jak s ním pracují, a také souvislosti s úspěšností firmy. V práci bylo následně analyzováno vnímání důležitosti faktoru designu ve vztahu k prosperitě firmy, rozdíly v přístupu k designu, rozdíly ve spokojenosti s vlastním designem, očekávání návratnosti předpokládané investice a postoj firem k ověřování účinků designu. A v neposlední řadě byl také analyzován vliv personálních aspektů designu na prosperitu firmy. Bylo prokázáno, že existuje souvislost mezi vnímanou důležitostí designu a vnímanou prosperitou firmy. Firmy jsou si plně vědomy existence vztahu designu a prosperitu firmy. Výsledky ukázaly, že design hraje důležitou roli v managementu firmy, především ve vysoce konkurenčním prostředí tržní či sociálně tržní ekonomiky. Pro management mohou být přínosné inovované tradiční používané manažerské přístupy a modely. Pro vyhodnocení účinků designu výsledky práce nabízí nový model hodnocení postavený na třech aspektech a tím také přispívá k rozšíření poznatků v teorii design managementu.
ISBN:978-80-7678-077-4
EAN:9788076780774
Počet stran 72 stran
Datum vydání 26. 05. 2022
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Autor: Jan Kramoliš
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 999 - nezařazeno
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pro Potřeby UTB ve Zlíně
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace