Rychlý rozvoj technologií má dopad i na řízení vztahů se zákazníky. Mezi nové
technologie lze zařadit i sociální sítě, které v posledních letech zaznamenávají
stále širší využití z marketingového hlediska. Vzhledem k širokému spektru
možností, které sociální sítě nabízejí v oblasti e-commerce, je zajímavé především
využití těchto technologií pro budování vztahů se zákazníky. Cílem práce bylo
identifikovat vliv využití sociálních sítí na spokojenost a loajalitu zákazníků v
oblasti e-commerce v elektro segmentu v ČR. V práci je využita metoda
smíšeného výzkumu. Kvalitativní sběr dat probíhal pomocí interview (n=16),
kvantitativní pak pomocí dotazníkového šetření (n=602). Data z kvalitativního
výzkumu byla zpracována za využití otevřeného kódování, z kvantitativního
výzkumu za pomocí strukturálního modelu rovnic. Výzkum prokázal vliv
firemního profilu na sociální síti, na spokojenost a loajalitu zákazníků v oblasti
e-commerce v České republice. Vliv mají především tyto faktory: užitečnost
a množství informací, vnímaná důvěryhodnost informací, vnímaná bezpečnost dat
na sociální síti, zákazníkova self-efficacy a vnímaná přívětivost dané sociální sítě.
Výsledky potvrzují vhodnost sociálních sítí pro budování vztahu se zákazníky
a ukazují, čemu při správě firemního profilu na sociální síti věnovat pozornost.
Pedagogická praxe může využít poznatky k obohacení vyučovaných předmětů
souvisejících s digitálním marketingem o současné poznání.
ISBN: | 978-80-7678-059-0 |
EAN: | 9788076780590 |
Počet stran |
42 stran |
Datum vydání |
28. 12. 2021 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Ottó Bartók |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/50288 |