Současnost představuje pro spotřebitele nepřeberné množství voleb. Inovace napříč sektory zkvalitňují
a posouvají hranice produkce. Masová výroba vede k nadprodukci a běžný spotřebitel je denně vybízen ke koupi nejrůznějších produktů. Zatímco v minulosti jsme vybírali plné poštovní schránky a vyhazovali
reklamní letáky, dnes třídíme emailovou schránku,
do které nám denně přicházejí stovky slevových
nabídek. Takové prostředí podněcuje nadměrnou
spotřebu.
Zatímco z čistě ekonomického pohledu bychom
tento trend mohli chápat růstově, další perspektivy ukazují, že způsob současného růstu není v souznění s přírodou, nebo může mít dokonce negativní vliv na zdraví spotřebitele. Napříč celou společností tak vznikají
nové výzvy související s nerozvážným nakládáním
přírodních zdrojů. Nadměrná konzumace mnohdy
nezdravých produktů způsobuje zdravotní problémy
a představuje významný faktor, který je příčinou
neustále rostoucího trendu obezity.
S ohledem na výzvy, které spotřebiteli současnost
při jeho volbě přináší, se bude tato kniha zabývat
problematikou tzv. architektury výběru, která mění prostředí výběru v různých kontextech a ukazuje
možnosti využití technik nudge, jinak známých jako „šťouchy“, a jejich využitelnost v rozmanitých situacích.
ISBN: | 978-80-7678-149-8 |
EAN: | 9788076781498 |
Počet stran |
72 stran |
Datum vydání |
24. 05. 2023 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: |
Denisa Karolyová |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pro potřeby UTB ve Zlíně |