![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Dráha a stejnojmenná akciová společnost se zapsala do dějin dopravy pod názvem k.k. Kaiser Ferdinands-Nordbahn, c.k. Severní dráha císaře Ferdinanda. V roce 1829 uveřejnil profesor František Xaver Riepl na tehdejší dobu odvážný a velkorysý návrh na stavbu více než 400 kilometrů dlouhé železnice vedené z Vídně napříč habsburskou monarchií Moravou a Slezskem do polské Haliče. Dne 4. března 1836 podepsal císař Ferdinand I. privilegium ke stavbě trati mezi Vídní a Bochnií, s odbočnými tratěmi do Brna, Olomouce, Opavy a Bílska a skladům soli ve Dworech, Věličce a Bochnii. Po rozpadu Rakousko – Uherska se dráha ocitla na území tří nástupnických států: Rakouska, Československa a Polska. Publikace prezentuje metodická východiska památkové péče ve vztahu k ochraně drážních staveb. V části – Typologie - je analyzován architektonický vývoj základních stavebních druhů na tratích KFNB, na který navazuje výběrový katalog jednotlivých stanic bývalé KFNB na území České republiky, v jejichž staničním obvodu se nacházejí kulturní památky. Katalog se zaměřuje na fyzicky dochované objekty s jasným vymezením jejich památkových hodnot nejen ve vztahu k dané stanici, ale i trati jako celku. Texty doprovází fotografická a plánová dokumentace a přehledné mapy stanic.
ISBN: | 978-80-85034-72-1 |
---|---|
EAN: | 9788085034721 |
Doporučená cena: | 210 Kč |
Počet stran | 206 stran |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 1. 12. 2013 |
Jazyk | anglický |
Vazba | pevné desky, plátěný potah, přebal |
Nakladatelství | Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Ostravě |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |
![](/front-module/image/logo.png)