Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením: opomíjený aspekt edukační praxe

Cílem každé rozvinuté společnosti by mělo být vytváření podmínek pro rovnocenný přístup všech osob ke vzdělávání. Jak totiž uvádí Komora, Polakovičová (2013, s. 115), v jedinečných bytostech, jimiž jsou všichni žáci1 bez rozdílu, musíme vidět takovou hodnotu, jakou má to, o co v životě usilují. Jinými slovy to znamená, že je třeba jim dát nejenom stejná práva, včetně toho na vzdělávání, ale také respektovat jejich jedinečnost a naslouchat jejich potřebám. Zmíněný myšlenkový přerod má za následek, že v průběhu posledních tří dekád dochází v českém prostředí k podstatným změnám v charakteru vzdělávání osob, které jsou v návaznosti na své postižení tuzemskými i zahraničními autory nazývány jako žáci se speciálními potřebami. Přechází se od dříve dominantního modelu edukace této žákovské populace ve specializovaných institucích – speciálních školách, k jejímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu.
ISBN:978-80-7454-697-6
EAN:9788074546976
Počet stran 170 stran
Datum vydání 06. 12. 2017
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba e-kniha - pdf
Autor: Magdalena Hanková
Autor: Soňa Vávrová
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 2 - Společenské vědy; osvěta
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pouze pro studenty FHS UTB ve Zlíně
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace