Cílem každé rozvinuté společnosti by mělo být vytváření podmínek pro rovnocenný
přístup všech osob ke vzdělávání. Jak totiž uvádí Komora, Polakovičová (2013,
s. 115), v jedinečných bytostech, jimiž jsou všichni žáci1 bez rozdílu, musíme vidět
takovou hodnotu, jakou má to, o co v životě usilují. Jinými slovy to znamená, že je
třeba jim dát nejenom stejná práva, včetně toho na vzdělávání, ale také respektovat
jejich jedinečnost a naslouchat jejich potřebám. Zmíněný myšlenkový přerod
má za následek, že v průběhu posledních tří dekád dochází v českém prostředí
k podstatným změnám v charakteru vzdělávání osob, které jsou v návaznosti na
své postižení tuzemskými i zahraničními autory nazývány jako žáci se speciálními
potřebami. Přechází se od dříve dominantního modelu edukace této žákovské populace
ve specializovaných institucích – speciálních školách, k jejímu vzdělávání
ve školách hlavního vzdělávacího proudu.
ISBN: | 978-80-7454-697-6 |
EAN: | 9788074546976 |
Počet stran |
170 stran |
Datum vydání |
06. 12. 2017 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Magdalena Hanková |
Autor: |
Soňa Vávrová |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Určeno pouze pro studenty FHS UTB ve Zlíně |