![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Při čtení románu si představujeme tváře postav a místa děje, ale v každém okamžiku jsme si vědomi, že držíme v ruce knihu. Ani v divadle nepodléháme iluzi, po celou dobu představení akceptujeme nevyřčenou dohodu, že se jedná jen o „hru na realitu“. Schopnost kamery a mikrofonu realitu dokonale napodobit umožňuje divákovi po určité době na svůj všední život zapomínat. V tom je návštěva kina podobná nejen spánku, ale i jiným změnám vědomí: sta-vům při konzumaci návykových látek, halucinacím či hypnóze. Všechny vyjmenované situace mají jedno společné: člověk nevnímá realitu buď vůbec, anebo jen v omezené míře. O to více vnímá fikci. Divák se při sledování fikčních příběhů ocitá v situaci, kdy s postavami prožívá strach, úzkost, úlevu, radost – jedním slovem: emoce. Předpokladem k tomu je identifikace s postavou, s pohledem tvůrce anebo s osobností herce. Tématem práce Sny v šeru kina je princip identifikace ve filmu a její zásadní vliv na diváka.
ISBN: | 978-80-7460-095-1 |
---|---|
EAN: | 9788074600951 |
Doporučená cena: | 45 Kč |
Počet stran | 62 stran |
Rozměr | 105x196 mm |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 26. 4. 2016 |
Jazyk | český |
Vazba | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Nakladatelství | Janáčkova akademie múzických umění |
Tématická skupina | 10 - Učebnice |
![](/front-module/image/logo.png)