Na počátku našeho snažení byly neformální rozhovory s učitelkami
z mateřských škol, které často zmiňovaly obavy z cíleného, záměrného
a systematického rozvíjení sociálních dovedností dětí. Nejčastěji hovořily
o dvou problémech: Prvním z nich byl učitelkami vnímaný nedostatek prostoru
pro systematické rozvíjení sociální stránky dětí. Množství úkolů pedagogického
i administrativního charakteru u nich vzbuzuje dojem nedostatku času pro
zařazování takových činností, které by byly cíleny na tuto stránku dítěte.
Zároveň se často objevovaly obavy, zda učitelky dětí v mateřských školách
dokáží efektivně reagovat na situace, ke kterým při takových činnostem nutně
musí docházet, a zda budou schopny tyto situace zvládat. Výsledkem je, že
sociální dovednosti dětí jsou často rozvíjeny spíše nahodile, příležitostně,
v reakci na některé nežádoucí projevy chování dětí. Konkrétní problémy se tak
stávají východiskem a stěžejním materiálem pro rozvíjení sociálních
dovedností dětí.
ISBN: | 978-80-7454-629-7 |
EAN: | 9788074546297 |
Doporučená cena: | 189 Kč |
Počet stran |
132 stran |
Pořadí vydání |
1. |
Datum vydání |
01. 06. 2017 |
Jazyk |
český |
Vazba |
CD |
Autor: |
Viktor Pacholík |
Autor: |
Martina Nedělová |
Autor: |
Nikola Šmatelková |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |