![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Vyhlášení všeobecné školní povinnosti v českých zemích v roce 1774 v rámci habsburské monarchie bylo prvním krokem na cestě školy k všeobecně respektované instituci. O charakteru a poslání školy rozhodoval stát i církev. Během 19. století nastolily české národně emancipační snahy témata jako otázka vyučovacího jazyka a interpretace národních dějin, literatury, umění, vědy, hospodářské prosperity apod. V oblasti socializace dětí a mládeže integrační roli škola plnila, její návštěva se stala v průběhu 19. a 20. století pro většinu obyvatel samozřejmostí. Postupně se objevilo mnoho pokusů zdokonalovat ji. Vždy však platilo, že škola působila současně jako nástroj, zrcadlo i součást proměnlivého životního stylu, a toto různorodé poslání plní i nadále.
ISBN: | 978-80-200-2533-3 |
---|---|
EAN: | 9788020025333 |
Doporučená cena: | 350 Kč |
Počet stran | 312 stran |
Rozměr | 130x200 mm |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 1. 3. 2016 |
Jazyk | český |
Vazba | lepená brožura, obálka s chlopněmi |
Nakladatelství | Středisko společných činností AV ČR, v.v.i. - nakl. Academia |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |
![](/front-module/image/logo.png)