![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Téma profesních hodnot a etických principů učitele je teoreticky a výzkumně řešeno v návaznosti na připravovaný profesní standard učitele, jeho část Učitel a jeho profesní Já. Monografie je členěna do sedmi kapitol. V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k legislativnímu rámci výkonu profese, profesním kompetencím a profesním činnostem. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzována oblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických a etických přístupů. 4. Kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesní hodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele. Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi. Publikaci lze koupit zde: http://knihkupectvi.osu.cz/ou
ISBN: | 978-80-7464-808-3 |
---|---|
EAN: | 9788074648083 |
Doporučená cena: | 190 Kč |
Počet stran | 120 stran |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 30. 12. 2015 |
Vazba | kniha, brožovaná vazba |
Jazyk | český |
Nakladatelství | Ostravská univerzita |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |
![](/front-module/image/logo.png)