![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Kniha je určena zejména pro učitele základních škol. Věnuje se tématu prevence a intervence u žáků s problémy v chování. Zabývá se tradičními výchovnými přístupy rodiny i školy, zdravotnickými klasifikačními schématy se zaměřením na poruchy chování i tradičními edukačními cíli u dětí. Přestože těžiště knihy tvoří zdůvodnění změn přístupů učitelů k výchovným otázkám, pokládali autoři za nutné vysvětlit proměny cílů edukace u dětí, odlišný způsob uvažování o problémech s chováním i novější přístupy diagnostiky. Podstatné kapitoly se věnují způsobům, jak pracovat se třídou, s rodinou i jednotlivým žákem, aby jeho chování bylo v souladu s požadavky efektivního vzdělávání. Nezanedbatelná je také otázka možností, které dávají právní předpisy při vymáhání slušného chování žáků i spolupráce rodiny se školou při plnění společných cílů. Stručné kapitoly upozorňují na využití dalších institucí, které mají za úkol pomáhat škole a rodině. Čtvrtá část knihy se věnuje samotnému konceptu Individuálního výchovného plánu. Upozorňuje na úskalí, která jsou spojena s jeho vznikem i naplňováním, uvádí možné příklady jeho realizace u některých problémů a návrh formuláře pro zápis jednání. Závěr publikace obsahuje dílčí zkušenosti s Individuálním výchovným plánem v zahraničí.
ISBN: | 978-80-7478-026-4 |
---|---|
EAN: | 9788074780264 |
Doporučená cena: | 290 Kč |
Počet stran | 200 stran |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 11. 4. 2013 |
Jazyk | český |
Vazba | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: | Mertin, V. - Krejčová, L. |
Nakladatelství | Wolters Kluwer ČR, a. s. |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |
![](/front-module/image/logo.png)