Slouží média obecnému blahu, nebo oligarchii? Je mediální systém založený na velkých korporacích slučitelný s životaschopnou demokratickou veřejnou sférou? Jak fungují politické principy, které takový systém vytvářejí? To jsou klíčové otázky protínající texty Roberta McChesneye. McChesney v nich zkoumá témata politické ekonomie médií, mezi něž patří např. vztah žurnalistiky k demokratické praxi, porozumění propagandě (vládní i komerční), souvislosti mezi komerčními médii a depolitizací společnosti, zvláštní role inzerce ve formování mediálního trhu i obsahu, vztah médií ke globálnímu a současnému kapitalismu, vliv komercializace na kulturu, veřejnoprávní vysílání atd. Přináší hutnou kritiku probíhajícího procesu degradace žurnalistiky.
ISBN: | 978-80-902831-2-1 |
---|---|
EAN: | 9788090283121 |
Doporučená cena: | 198 Kč |
Počet stran | 144 stran |
Rozměr | 118x186 mm |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 21. 5. 2009 |
Jazyk | český |
Vazba | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: | Schmidt, Roman |
Překladatel: | Holubová, Barbora |
Nakladatelství | Nakladatelství Grimmus |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |