Proč se lidem líbí různé věci? A jak to ovlivňuje jejich postavení ve společnosti?
V šedesátých letech budila rocková hudba pohoršení, dnes rapeři dostávají literární ceny. Videohry byly donedávna vnímány pouze jako bezduchá zábava, dnes jsou předmětem seriózní kulturní kritiky. Na univerzitách se studují komiksy. Tyto a další proměny ovšem neznamenají, že by ten správný vkus přestal být společenským platidlem a výrazné kulturní hierarchie minulosti se zcela rozplynuly.
Kniha Pravidla vkusu představuje sociologickou výpravu do zkoumání vkusu, jeho mechanismů a propojenosti se společenskými institucemi v současné české společnosti. Na základě existujících poznatků z oblasti sociologie kultury i vlastního výzkumu řeší, kde se vkus bere, jakým způsobem se utváří a jaké má sociální důsledky. Kulturní hierarchie se totiž promítají do struktury společnosti, mechanismů gentrifikace městských čtvrtí, vstupují do nerovností ve vzdělávání a vysvětlují mnohé zdánlivě samozřejmé okolnosti naší každodenní kulturní spotřeby. Zkrátka najdeme je v kavárně, při přijímacím pohovoru i v urbanistickém plánování.
ISBN: | 978-80-275-2187-6 |
EAN: | 9788027521876 |
Doporučená cena: | 229 Kč |
Počet stran |
260 stran |
Datum vydání |
2024 |
Pořadí vydání |
neurčeno |
Vazba |
E-kniha |
Jazyk |
český |
Autor: |
Marie Heřmanová |
Autor: |
Michal Lehečka |
Autor: |
Ondřej Špaček |
Autor: |
Ludmila Wladyniak |
Nakladatelství |
Host-vydavatelství s.r.o. |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |