![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Kniha nejprve vymezuje čtyři skupiny aktérů průmyslových a všeobecných výstav v Čechách před první světovou válkou: pořadatele a podporovatele, vystavovatele, veřejnost, „dodavatele“. Zkoumá přitom především institucionální základnu (spolky, obchodní a živnostenské komory, orgány obecní a zemské samosprávy, státní úřady atd.) a socioprofesní složení. Následně jsou důkladně analyzovány nejdůležitější motivy a cíle, které tyto aktéry vedly k účasti na výstavách: podpora průmyslu, řemesel a obchodu a ekonomický profit, poučení a zábava, přínos městu a prezentace komunální politiky, nacionální motivy a zemský patriotismus a v neposlední řadě společenská prestiž. V závěru se práce zabývá otázkou, do jaké míry výstavy plnily funkci komunikačního média jednak mezi jednotlivými socioprofesními ...
ISBN: | 978-80-88013-23-5 |
---|---|
EAN: | 9788088013235 |
Doporučená cena: | 293 Kč |
Počet stran | 252 stran |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 24. 3. 2017 |
Vazba | kniha, vázaná vazba |
Jazyk | český |
Nakladatelství | Univerzita J.E.Purkyně |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |