Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Počátky populární kultury v českých zemíchTištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900

Česká společnost druhé poloviny 19. a počátku 20. století se nacházela v období prudkých změn, z venkovské společnosti se stávala městskou a z agrární průmyslovou. Spolu s postupnou emancipací nižších vrstev se utvářela i nová podoba zpočátku převážně velkoměstské kultury, která se stala obyčejným lidem průvodcem touto radikální proměnou. Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci.

ISBN:978-80-7579-001-9
EAN:9788075790019
Doporučená cena:299 Kč
Počet stran 284 stran
Rozměr 145x200 mm
Pořadí vydání 1.
Datum vydání 24. 5. 2017
Jazyk český
Vazba měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Nakladatelství Pistorius & Olšanská s.r.o.
Tématická skupina 2 - Společenské vědy; osvěta
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace