Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Obrazy a odrazy dětské mozkové obrnyV rehabilitaci, škole a každodennosti

Studie si klade za cíl vytvořit teorii reflexe postižení u jedinců s dětskou mozkovou obrnou. V další části si studie klade za cíl analyzovat vliv reflexe na školní a sociální integraci takto postižených jedinců. Teoretickými východisky jsou sociální konstruktivismus, sociální model postižení, vývojová psychologie Jeana Piageta a poststrukturalistické koncepty těla. Metodologická část je založená na výzkumném konceptu Grounded Theory (zakotvená teorie). Studie analyzuje tři oblasti života postiženého jedince – rehabilitaci, školní docházku a každodenní aktivity. Rehabilitaci byla pojata jako soubor diskursivně formovaného vědění dle konceptu M. Foucaulta. Analýzy vedly k závěrům, že významnou roli při reflexi postižení zaujímají rehabilitační a kompenzační pomůcky, které formují tělo postiženého jedince. Zároveň však tyto pomůcky spolu s tělem postiženého jedince formují a utvářejí prostor, ve kterém se tento nachází. V oblasti školní docházky studie ukazuje, že integraci/inkluzi dětí s dětskou mozkovou obrnou lze vnímat jako průnik rozdílných a mnohdy protichůdných diskursů, které toto postižení utvářejí. V oblasti každodenního života je postižení nahlíženo jako součást identity, která vzniká lidským jednáním ve veřejném i soukromém prostoru.
ISBN:978-80-7435-739-8
EAN:9788074357398
Počet stran 185 stran
Rozměr 147x210 mm
Datum vydání 15. 05. 2019
Pořadí vydání 1
Vazba kniha, brožovaná vazba
Jazyk český
Nakladatelství Gaudeamus
Tématická skupina 8 - Zdravotnictví
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace