Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

NaïveModernism and Folklore in Contemporary Graphic Design

Naïve zachycuje renesanci klasického modernismu z let 1940 - 1960. Ilustruje tento nový směr především v grafickém designu, ale i ilustraci, plakátech, knižních obálkách, papírenském zboží či látkách. Text v angličtině.
Naïve documents the extraordinary renaissance of Classic Modernism, from the 1940s to 1960s, in contemporary graphic design. This compilation introduces a new wave of young designers who are rediscovering the stylistic elements reminiscent of classic graphic design such as silkscreen printing, classical typography, hand lettering, woodcutting and folk art and integrating them into their work. Inspired by 20th Century American legends such as Saul Bass, Charley Harper and Alexander Girard, the burgeoning designers and their work showcased this in this book are inspiring, ranging from illustrations, poster art, editorials, book covers and record sleeves to stationary and textiles.
ISBN:978-3-89955-247-8
EAN:9783899552478
Počet stran 176 stran
Datum vydání 14. 5. 2009
Vazba kniha, brožovaná vazba
Jazyk anglický
Autor: R. Klanten
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace