Předkládaná disertační práce za zabývá možnostmi zapojení vysokoškolských
studentů do praxe formou participace na reálných zadáních s využitím nových
přístupů ve výuce, jakým je například Design Thinking. V teoretické části práce
jsou představeny pojmy k tématu, trendy a směry v oblasti vysokoškolského
vzdělávání ve vztahu k uplatnitelnosti absolventů na trhu práce, nastavení
spolupráce s praxí vysokoškolských institucí u nás i v evropském měřítku,
principy designérského myšlení a komparace existujících modelů Design
Thinkingu. Ve výzkumné části práce je analyzován současný stav spolupráce
s praxí na konkrétní vysoké škole, včetně hodnocení kompetencí a schopností
studentů z jejich vlastního pohledu a z pohledu absolventů dané školy. Součástí
praktické části i je komparativní analýza současného stavu výuky Design
Thinkingu na vysokoškolské úrovni v ČR a výzkumných laboratoří při
univerzitách. V projektové části disertační práce jsou navrženy modely
Multimediální výzkumné laboratoře, a to v obecné rovině a druhý model pro
konkrétní univerzitní pracoviště. Základní myšlenka Multimediální výzkumné
laboratoře je založena na tvorbě centra pro propojení výuky s praxí, realizaci
praktického výukového předmětu a zároveň vědeckého pracoviště pro studenty i
pedagogy vysoké školy. Tento model bude navržen jak na základě sekundárních
analýz, tak i primárního šetření u cílových skupin studentů a absolventů vysoké
školy, komparativních analýz výuky Design Thinkingu na českých vysokých
školách a již existujících laboratoří podobného zaměření v prostředí českého
vysokého školství.
ISBN: | 978-80-7454-810-9 |
EAN: | 9788074548109 |
Počet stran |
49 stran |
Datum vydání |
18. 12. 2018 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Romana Čočková |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
999 - nezařazeno |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Vydáno elektronicky - Volně dostupné na http://hdl.handle.net/10563/43772 |