Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
ISBN: | 978-80-210-8460-5 |
EAN: | 9788021084605 |
Počet stran |
298 stran |
Datum vydání |
10. 5. 2017 |
Vazba |
kniha, brožovaná vazba |
Jazyk |
český |
Autor: |
Karla Brücknerová |
Autor: |
Lenka Kamanová |
Autor: |
Petr Novotný |
Autor: |
Kateřina Pevná |
Autor: |
Milada Rabušicová |
Autor: |
Zuzana Vařejková |
Nakladatelství |
Masarykova univerzita |