Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Literární a knižní kultura v digitálním věku

Kniha vznikla z podnětu mezinárodní interdisciplinární konference věnované digitální literatuře a jejímu publikování, jež se konala v dubnu 2015. Pro účely knižního vydání byly jednotlivé příspěvky rozpracovány či přepracovány do 18 kapitol, které ve 4 oddílech doplněných úvahovým apendixem shrnují aktuální poznatky v dané oblasti. Počáteční oddíl knihy – Literatura a digitalita – se zabývá některými obecnými otázkami remediace mezi tištěnou a digitální knižní sférou. Jednotlivé kapitoly spojuje převážně recepční hledisko, tedy zvažování problematiky „odlišného čtení“ digitálních textů, případně problematiky jejich čtenářské akceptace. Oddíl Digitalita a performativita sdružuje kapitoly zaměřené na konkrétní specifické varianty digitální literatury a na jejich performativní základ. V části na zvané Digitalizace literatury jsou soustředěny tři příspěvky založené na konkrétní zkušenosti s přípravou digitální edice textů. Sekce Knižní trh v digitálním věku obsahuje stať obecnějšího rázu nazvanou Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli, na niž navazuje dílčí studie Česká nakladatelství knih pro děti a mládež v digitálním věku. Publikaci uzavírá stručný, úvahově pojatý apendix prezentující grafické a technologické vize tří osobností působících v knižní praxi.

ISBN:978-80-87895-49-8
EAN:9788087895498
Doporučená cena:259 Kč
Počet stran 178 stran
Pořadí vydání 1.
Datum vydání 31. 12. 2015
Vazba kniha, brožovaná vazba
Jazyk český
Autor: Pořízková, Lenka - Navrátilová, Martina
Nakladatelství Univerzita Palackého v Olomouci
Tématická skupina 13 - Krásná literatura
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace