![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Soudobý velký zájem o kooperativní formy práce ve škole znamená vlastně snahu o využití podmínek, za nichž se děti nejlépe učí v přirozených situacích. Pokud je dětem umožněno pracovat kooperativně, projeví se to ve vyšší úrovni učení, myšlení i řeči, ve vyšší míře samostatnosti a nezávislosti na vzorech, ve vyšším sebevědomí i sebedůvěře. Další podstatným efektem kooperativního učení je posilování dobrého vztahu mezi učitelem a žáky. Všem učitelům a studentům pedagogiky nabízí H. Kasíková konkrétní náměty pro činnosti, hry a cvičení vedoucí k větší spoluprácí ve třídě. Jsou řazeny od jednodušších, převážně pohybových aktivit ke složitějším, komplexnějším formám kooperativního učení a zahrnují také prostředky pro hodnocení. Úvodní část knihy shrnuje teoretická východiska i praktické zkušenosti se způsoby i úskalími zavádění tohoto způsobu učení do škol. Jako doplněk jsou uvedeny i záznamy vyučovacích hodin, v nichž je skupinová práce těžištěm výuky. Doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc., je odbornou asistentkou Katedry pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze, zabývá se didaktikou, hrou ve vyučování a kooperativními formami učení. Aktivně se podílí na různých iniciativách zaměřených na reformu české školy.
ISBN: | 978-80-262-0983-6 |
---|---|
EAN: | 9788026209836 |
Doporučená cena: | 249 Kč |
Počet stran | 152 stran |
Pořadí vydání | 3. aktual. a rozšíř. |
Datum vydání | 18. 8. 2016 |
Jazyk | český |
Vazba | měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách |
Autor: | Fafejta, Ondřej |
Ilustrátor: | Fiala, Stanislav |
Nakladatelství | PORTÁL, s. r. o. |
Tématická skupina | 2 - Společenské vědy; osvěta |
![](/front-module/image/logo.png)