Chronickými onemocněními trpí 7–10 % dětí. Tyto děti navštěvují, pokud jim jejich
zdravotní stav dovolí, běžné základní školy a učitelé potřebují tyto informace,
aby mohli naplnit speciální potřeby těchto dětí, pro něž je nejtěžším problémem
onemocnění samotné a dopady na školní docházku. Je nutné si také uvědomit,
že jedním ze způsobů, jak tyto děti mohou bojovat se svým onemocněním, je snaha
být ve škole úspěšný. Tyto děti potřebují zajištění bezpečného, vstřícného a pozitivního
prostředí. Učitel je nejen pedagogem, ale i významným modelem, jak tyto
děti budou přijímány od svých spolužáků a jaký získají náhled na konkrétní onemocnění.
Pedagogové tedy tvoří významnou podpůrnou síť pro dítě a jeho rodinu.
Cílem této publikace je poskytnout pedagogům dětí mladšího školního věku
nástroj, jehož obsahem jsou informace o nejčastějších chronických onemocněních
a jejich dopadech na běžný každodenní život a jeho kvalitu. Učitelé by měli mít
alespoň základní informace o jednotlivých významných chronických onemocněních,
příznacích, diagnostice a léčbě. K tomu však potřebují znát a mít informace o tom,
jak své onemocnění prožívá samotné dítě, jeho rodina, jaké potřebuje speciální/
specifické potřeby a v čem potřebuje specifickou pomoc.
ISBN: | 978-80-7454-775-1 |
EAN: | 9788074547751 |
Počet stran |
102 stran |
Datum vydání |
09. 11. 2018 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Petr Snopek |
Autor: |
Barbora Plisková |
Autor: |
Andrea Filová |
Autor: |
Vladimír Koutecký |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Vydáno elektronicky - určeno pouze pro studenty UTB ve Zlíně |