Spojení: +420 272 660 644
Registrace Přihlásit se


Zapomenuté heslo

Jak učitelé pracují s chronicky nemocnými žáky mladšího školního věku

Chronickými onemocněními trpí 7–10 % dětí. Tyto děti navštěvují, pokud jim jejich zdravotní stav dovolí, běžné základní školy a učitelé potřebují tyto informace, aby mohli naplnit speciální potřeby těchto dětí, pro něž je nejtěžším problémem onemocnění samotné a dopady na školní docházku. Je nutné si také uvědomit, že jedním ze způsobů, jak tyto děti mohou bojovat se svým onemocněním, je snaha být ve škole úspěšný. Tyto děti potřebují zajištění bezpečného, vstřícného a pozitivního prostředí. Učitel je nejen pedagogem, ale i významným modelem, jak tyto děti budou přijímány od svých spolužáků a jaký získají náhled na konkrétní onemocnění. Pedagogové tedy tvoří významnou podpůrnou síť pro dítě a jeho rodinu. Cílem této publikace je poskytnout pedagogům dětí mladšího školního věku nástroj, jehož obsahem jsou informace o nejčastějších chronických onemocněních a jejich dopadech na běžný každodenní život a jeho kvalitu. Učitelé by měli mít alespoň základní informace o jednotlivých významných chronických onemocněních, příznacích, diagnostice a léčbě. K tomu však potřebují znát a mít informace o tom, jak své onemocnění prožívá samotné dítě, jeho rodina, jaké potřebuje speciální/ specifické potřeby a v čem potřebuje specifickou pomoc.
ISBN:978-80-7454-775-1
EAN:9788074547751
Počet stran 102 stran
Datum vydání 09. 11. 2018
Pořadí vydání První
Jazyk český
Vazba e-kniha - pdf
Autor: Petr Snopek
Autor: Barbora Plisková
Autor: Andrea Filová
Autor: Vladimír Koutecký
Nakladatelství Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Tématická skupina 2 - Společenské vědy; osvěta
Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Vydáno elektronicky - určeno pouze pro studenty UTB ve Zlíně
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace