Jak se kinematografie stala akceptovatelným předmětem zájmu seriózního intelektuálního bádání, vstoupilo po druhé světové válce uvažování o filmu do nové éry. Mnoho způsobů, v jejichž rámci byl film v posledních padesáti letech promýšlen, studován a diskutován, je tématem tohoto vyčerpávajícího přehledu filmových teorií, jež se v Evropě a Spojených státech vynořily po roce 1945. Francesco Casetti svou práci rozčlenil podle klíčových proudů, jež formovaly podobu filmových studií. V první části své knihy se věnuje padesátým letům a pokusům definovat „esenci“ filmu. Poté rozebírá „oborový“ přístup k filmu, jenž se rozvinul především v šedesátých a sedmdesátých letech – přístup, jenž využívá poznatků a metod psychologie, sociologie, sémiotiky a psychoanalýzy. ...
ISBN: | 978-80-7331-143-8 |
---|---|
EAN: | 9788073311438 |
Doporučená cena: | 366 Kč |
Počet stran | 408 stran |
Rozměr | 140x210 mm |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 30. 12. 2008 |
Vazba | kniha, šitá vazba |
Jazyk | český |
Překladatel: | Giordanová, Helena - Hanzlík, Jan |
Nakladatelství | Akademie múzických umění v Praze |
Tématická skupina | 999 - nezařazeno |