Tato práce se zaměřuje na jedno z často diskutovaných témat 21. století, a to stárnutí
populace. Cílem disertační práce je vytvoření modelu etické a efektivní marketingové
komunikace zaměřené na cílový segment 55+. Trh nabídky volnočasových služeb byl
vybrán jako klíčový trh pro tuto cílovou skupinu především proto, že právě
volnočasové aktivity výrazně ovlivňují způsob a kvalitu života této cílové skupiny
obyvatel.
Pro vytvoření modelu efektivní a etické marketingové komunikace byl realizován
výzkum prostřednictvím focus group a dotazníkového šetření. Hlavní výsledky práce
jsou zpracovány do přehledného grafického modelu, který obsahuje efektivní
(preferované) nástroje marketingové komunikace cílové skupiny, jejich pohled na
etickou stránku marketingové komunikace a způsob trávení volného času. Součástí
modelu je také detailní přehled, který je rozdělen do čtyř částí podle věku (55 – 64 let,
65 let a více) a pohlaví respondentů. Výzkum práce byl realizován také z pohledu
samotných firem. Bylo zjišťováno, zda firmy vytváří speciálně zacílené marketingové
činnosti pro tuto skupinu obyvatel a pokud ano, tak jak. Kromě výzkumu
realizovaného v České republice, byl v práci proveden výzkum i v Norsku, který
pomohl k získání jiného pohledu na danou problematiku. Norsko bylo pro tento
výzkum vybráno záměrně, protože patří k zemím, které jsou nejlépe hodnoceny
v oblasti stáří a kvality života starších lidí.
ISBN: | 978-80-7454-719-5 |
EAN: | 9788074547195 |
Počet stran |
44 stran |
Datum vydání |
29. 12. 2017 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
český |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Petra Barešová |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
1 - Ekonomika |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Volně dostupné na https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/41609/bare%C5%A1ov%C3%A1_2017_teze.pdf?sequence=4&isAllowed=y |