Význam pohybových aktivit není třeba obhajovat. Mimo zdravotního přínosu lze hovořit také o kvalitním trávení volného času, pobytu na čerstvém vzduchu, emocionálním prožitku a v případě osob se zrakovým postižením také o možnost sociálního kontaktu a rozvíjení zkušeností. Osoby s těžkým zrakovým postižením je nutné považovat za rizikovou skupinu. Důvody, proč se osoby se zrakovým postižením pohybují nedostatečně, uvádí ve výsledcích svého výzkumného šetření Janečka, Bláha (2013).
Speciální zaměření na rozvoj motoriky je nutný již od útlého dětství. I když jsou tyto děti ve vývoji opožděny, optimální působení představuje dosažení vyšší kvality i úrovně základních mechanizmů vývoje postury i pohybů.
Nezanedbatelnou složkou výchovy dětí i rehabilitace dospělých osob se zrakovým postižením je rozvoj fyzické kondice za účelem dosažení samostatnosti v pohybu. V neposlední řadě se pohyb a sport může stát pro osoby se zrakovým postižením koníčkem nebo dokonce výkonnostní záležitostí, která umožňuje zlepšení subjektivně prožívané kvality života.
ISBN: | 978-80-7435-863-0 |
EAN: | 9788035458630 |
Počet stran |
106 stran |
Datum vydání |
24. 11. 2022 |
Pořadí vydání |
1 |
Jazyk |
český |
Typ souboru |
PDF |
Vazba |
E-kniha |
Nakladatelství |
Gaudeamus |
Tématická skupina |
17 - VŠ skripta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.uhk.cz/cs/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-primarni-preprimarni-a-specialni-pedagogiky/dokumenty |