Práce SPECIFIKA CIZOJAZYČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM NA STŘEDNÍ ŠKOLE vychází z potřeb dynamicky se
rozvíjející oblasti vzdělávání žáků s postižením sluchu. Navazuje na pozornost, které se neslyšícím, nedoslýchavým a dalším skupinám
sluchově postižených osob začalo dostávat na začátku 90. let 20. století, a na výzkum, kterým se ve stejné době začala zabývat profesorka
Macurová na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Rozvoj společnosti a otevřenost ke znevýhodněným osobám nastartoval boom, který stále trvá. Neslyšící a nedoslýchaví dostali příležitost vzdělávat se, vznikaly nové obory a obory maturitní. Následně svou nabídku rozšířily i některé vysoké školy. Sluchově postižení, a především mladí studenti těchto nových oborů, si postupně začali uvědomovat, že přesto, že je většinová společnost vnímá jako postižené, oni jsou vlastně zdraví, jen jsou jiní a mají jiné potřeby. Nově nabyté sebevědomí vedlo až k prosazování označení Neslyšící, které podtrhuje kulturně-jazykovou identitu a uvědomění odlišnosti. Neslyšící se zapojovali do nejrůznějších společenských aktivit, dalšího vzdělávaní, kurzů pro učitele a pro tlumočníky znakového jazyka, atp.
ISBN: | 978-80-7435-785-5 |
EAN: | 9788035457855 |
Počet stran |
222 stran |
Datum vydání |
02. 12. 2022 |
Pořadí vydání |
1 |
Jazyk |
český, anglický |
Typ souboru |
ePUB, Mobi, PDF |
Vazba |
E-kniha |
Nakladatelství |
Gaudeamus |
Tématická skupina |
17 - VŠ skripta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-anglickeho-jazyka-a-literatury/dokumenty/e-knihy/machova-p.-specifika-cizojazycneho-vzdelavani-licence-cc-by-sa.pdf |