Learning foreign languages by learners with learning disorders is seen
by some experts as “the ultimate foreign language education challenge”
(c.f. DiFino & Lombardino, 2004). Its complexity and necessary interdisciplinarity
(educational studies, medicine, special pedagogy, and special psychology)
may be the reason why, comparing to other fields of language pedagogy,
it remains the area with many open questions and a rather limited number
of researchers looking for answers (e.g. Bernard, 2000; Cain & Oakhill, 2007;
DiFino & Lombardino, 2004; Dinklage, 1971; Gajar, 1987; Ganschow & Sparks,
2001; Ganschow et al., 1991; Kormos & Kontra, 2008; Kormos & Smith, 2012;
Schwarz, 1997; Sparks, 2001, 2005, 2006; Sparks, Ganschow, & Javorsky, 1998;
Wight, 2015 and others).
ISBN: | 978-80-7454-793-5 |
EAN: | 9788074547935 |
Počet stran |
88 stran |
Datum vydání |
26. 11. 2018 |
Pořadí vydání |
První |
Jazyk |
anglický |
Vazba |
e-kniha - pdf |
Autor: |
Silvia Pokrivčáková |
Nakladatelství |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |
| Neprodejná publikace. Publikaci je možné poptávat zde: Vydané elektronicky - určeno pouze pro studenty UTB ve Zlíně |