![Svaz českých knihkupců a nakladatelů](/front-module/image/logo.png)
Barokní afektová teorie je jedním z hlavních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém aplikovaný nejen na barokní hudbu, ale v mnoha ohledech i na následující období rokoka a klasicismu až po Beethovenovu éru. Autorka ve své práci předkládá nejen interpretům hudby baroka, ale i širší čtenářské obci ucelený materiál shrnující poznatky, které při rozkrývání a studiu pojmu afekt shromáždila na základě vybraných pramenů 17. a 18. století. S respektem k dobovému názoru, kdy afekty nebyly chápány psychologicky, ale racionálně a mechanisticky, zohlednila rozdíly v jejich systematizaci a klasifikaci i jejich znázornění pomocí hudebněrétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci. Především z historických a muzikologických podkladů pak vytvořila souhrnný přehled afektové teorie, která v době, kdy se různé světonázorové přístupy odrážely také v umělecké tvorbě, doplňovala technické a praktické aspekty teorie kompozice. Součástí odborníky ceněné knihy jsou dvě CD s varhanními a cembalovými nahrávkami v interpretaci autorky (Johann Sebastian Bach, Frederic Couperin, Jan Antonín Benda, William Byrd, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Domenico Scarlatti a další).
ISBN: | 978-80-7331-255-8 |
---|---|
EAN: | 9788073312558 |
Doporučená cena: | 360 Kč |
Počet stran | 288 stran |
Rozměr | 165x225 mm |
Pořadí vydání | 1. |
Datum vydání | 4. 6. 2013 |
Vazba | kniha, šitá vazba |
Jazyk | český |
Nakladatelství | Akademie múzických umění v Praze |
Tématická skupina | 999 - nezařazeno |
![](/front-module/image/logo.png)