Publikace se zabývá situací na knižním trhu v České republice v době covidové pandemie s přesahem až do března roku 2023. Popisuje průběh pandemie a zároveň analyzuje, jak ji prožívali a jak na ni byli nuceni reagovat nakladatelé, knihkupci, knihovny, čtenáři i autoři.
Součástí této deskripce jsou výzkumy všech rozhodujících aktérů nejen knižního trhu a jeho metamorfóz, ale i chování a jednání rozličných subjektů knižní kultury. Výzkumy byly uskutečněny v konfrontaci přibližně ročních časových úseků pandemické krize ve spolupráci s renomovanou sociologickou agenturou a za účasti studentů Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jak nakladatelé, tak knihkupci a knihovny jsou zde zastoupeni v plné šíři a reprezentativnosti, čtenáři v sociologickém generačním vzorku ve věku 18 až 26 let, ale i dalších věkových skupin.
Publikace je doplněna grafickou částí spolu s domácími výzkumy renomovaných odborníků. Autory jsou pedagogové a absolventi Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
ISBN: | 978-80-246-5821-6 |
EAN: | 9788024658216 |
Doporučená cena: | 180 Kč |
Počet stran |
144 stran |
Datum vydání |
2024 |
Pořadí vydání |
neurčeno |
Vazba |
E-kniha |
Jazyk |
český |
Autor: |
Jan Halada |
Autor: |
Irena Prázová |
Autor: |
Kateřina Turková |
Autor: |
Adéla Fejfarová |
Nakladatelství |
Karolinum |
Tématická skupina |
2 - Společenské vědy; osvěta |